Khamis, 5 Mei 2011

coretan HaTiKku

Assalamualaikum dan salam sejahtera salam satu malaysia......wahh lame tak mencoret coretan dalam ni..wuuu setelah sekian lme ahirnye aku kini telah bebas dari pada kekejaman dalam mendapatkan diploma selesai sudah ahirnya dan harap2 lulus dgan jayanye...dlu aku dan rakan2 ku amat menantikan saat2 ini..tp kenapa yer setelah harinye tibe aku merasakan jiwa aku kosong dan mukin ini juga adalah rse sunyi..hurmmm...itulah aku ni sebenarnye life aku adalah rakan2 dan sahabat2 yg aku ade selame ni pd aku mereka adalah segala2nye selepas fmily aku..pakwer2?..huhu no la that was a 4th place in my life tolak tepi...hurm tu la kan tp aku kire puas hati jugk la sebb aku memg dh menjgka perkara ni dri awl jd aku lebih menghargai rakan2 ku ketika tinggal sisa2y ang berbaki utnuk bersama mereka...aku harap diorg tak lupe kan aku mcmner aku takkan lupekan diorg..walaupun mcm2 peel tp aku tetap syg diorg sebb diorg telah memberi aku pengalaman bru...dan hidup aku2 akan terus dan terus, terus, terus, terus mencari pengalaman baru....love u allz hope kite berjumpe lg dan masing2 dah di dalam dunia bru pemikiran yg bru harap lebih terbuka...:)...bercerita tentang pengalamn...hurm aku tengah ade satu konflik la yang agak mencabar jugak dalam hidup aku ni aku rse....tu lah maslah aku anak tgh2...maslah yg selalu aku hadapi ialah mslah dwi pilihan pergh h serabut wooo....salah pilih aku akan mnyesal mcm aritu aku dah terslah buat pilihan aku tak nak tersalah lg sekse jiwa dan raga....maslah yang aku hadapi ialah aku nak sambung studi tp aku serba slah mama aku dah tua aku tkut dia dh tak larat spetutnye aku kene kerja dah sara dia pulak....tp aku smbung balajar pun untuk dia jugak sekurang2nye aku lebih matang ketika itu dan menyusun jalan atur idup aku dengan matlamat aku akan mgambil alih tugas mamaku dan aku pula yang akan lakukan ape yg dia mahukan....dan maslah lg 1 aku aply u.p.u tp tak tua lah dpt ke x jd aku kene standby kt KUIM lg ker?...alaaa tu maslah nye tu aku tak nak msuk lg dah bosannn laaa duk tempat yg same ni tak membesar pemikiran dan otak aku ni tau....tp kt ctu jimat mse aku..tp jugak klu andai kta kau dpt u aku nak gi dpt peglaman bru tp nye lame la plak mse mama ak2 tak sagup nak dia tunggu lelame....halaaaaaaa!!!! camner ni....hukhuk......pastu sorang lg ni ak tak pham asl kdang2 aku rse aku mcm suke dia kadang2 aku mcm menyirap darah btul ngn dia.....ehhh ko klu nk wujud dlm idup aku wat btul2 bleh tak jgn wat cmni aku rse mcm dipermenkan laa gler..!!..lau tak de rse pape just lyan aku mcmner aku agap ko mle2 key....kang ak dah fed up tau la....erghhh sume maslah...hukhukhuk tensen!!.....

IRSYAD AL-FATWA KE-42: HUKUM ZIARAH KUBUR PADA HARI RAYA

Assalamualikum w.b.t hari ini tanggal puasa hari yang ke 4.....syukur kita masih di panjangkan umur dan dapat berjumpal agi ramadhan dan se...