WELCOME BLOG

Khamis, 14 Oktober 2010

ratu telenovela...

Dia memandang setiap pasangan yang jalan berpasangan sambil tersenyum di dalam hatinya sering terdetik bisikan nakal...." hurmm...yang si laki muka penyek yang si perempuan kurus kedengking tp dah jumpa pasangan..aku apa yang ada si bangla yang datang bersantai si indon aje yang keje datang mengushar..hehe"...dia adalah amal farhani atau suka dikenali dengan nama chibi hani ntah apa yang best sangat sebenarnya dia pun tak tau...itu dia chibi hani seorang yang intrapersonal dan mempunyai kecelaruan identiti, sebabnya dia ni kadang-kadang cakap nya boleh pakai kadang-kadang hampeh nauzubillah, ikut suka dia aje nak cakap apa yang paling hampeh tu dia sendiri main redah aje cakap sekali kena kena dengan dia nya lawan baru tau . dia belum kena lagi tu dia tak sedar-sedar. dia ni orang nya suka tengok gelagat orang. dia suka tengok bukan pasal apa pun dia suka nak mengutuk orang tapi tu bukan bermakna yang dia ni ada maslah bajet bagus cuma dia ni suka menghiburkan hati dia macamtu. dia pun kalau melihat dan mengutuk tu anara dia dengan diri dia jer. kalau kes ngumpat tu dah lain, nak cerita nak cakap kang orang kata pasan bagus lak. jd sama je, orang bercerita dia pun akan bercerita lepas tu dia menyesal sendiri sebenarnya. chibi  ni jugak orangnya lembut hati tersangat-sangat tapi dia tak sensitif langsung orang kutuk la apa pun dia steady jerk paling-paling pun dia pun ikut mengejek sama perang mulut la....chibi ni single dan dia sangat-sangat bermasalah dalam hal ni al maklum orang kecelaruan identiti la katakan. ntah apa dia nak dia pun tak tau..jadi bila di gabung-gabung lah perangai dan sifat si chibi ni member-member dia suka la untuk menggelar dia telenovela jadi yang ratu telenovela ni dialah orangya..dia ni kalau tengok gaya dia cara dia bercakap memang best macam dia dah ada hidup dia complete padahal study pun tk habes lagi...tapi tu la pelik macam mana dia leh dapat semua tu..ha...tapi tu la dia ni semuanya macam aje konon-konon aje sebab dia cakap memang best tapi semua tu telenovela jer angan-angan dia memang hidup la..jadi aku akan koangsi dia punye telenovela kat dalam post ni...jd just ikuti ok....

chibi : " boring la hani keluar la merayap mana-mana lepak kat taman klcc tu ker nak macam-macam duit ali cari bukan ada pun. hehe cam biasa la kita wat aktiviti mencuci mata atau lebih dikenali dengan cari jodoh."..chbi pun pergi lah ke klcc dengan gaya ala-ala korea dia ni apa dia wat dalam hidup dia sume konon-konon korea suka gi mana-mana jalan kaki pun dia ikut korea kalau boleh nak laki ala-ala korea huii mana nak dapat dengan wajah yang tak seberapa ni ada hati.hurmm lupakann...sepanjang perjalanan dia suka duduk sambil menuggu bus dan sambil mata melihat gelagat orang nampak kete besar dia pun memasangkan angan-angan dia seolah-olah kereta tu dia boleh beli esok. pon..pon...bas pun berhenti dia pun naik sampai aje dekat lrt taman jaya dia cam bese ala-ala cool gitu segan sebenarnya yela jalan sorang-sorang macam orang di pinggirkan masyarakat..abes dah member sume belajar kat utara yang dekat semua sombong..ah biakan janji aku bahagia.nek lrt dia mencari-cari gelagat yang boleh membuatkan bersedia untuk mengcover cun konon jaga market la..tp sayang yang ada orang-orang tua jer..chibi ni sebenarnya dalam hidup dia-dia dah tau dah kat mana yang senang nak dapat mencuci mata yang best tp kali ni dia saja try market dlm lrt mana lah tau kot-kot ada..tapi sayang tak ada dia pun hanya memandang pada hp yang memang susah gila nak berrbunyi. orang tak glamour hahaha...

sampai aje kt klcc..dia pun berjalan pergi ke taman..sambil ingin menenangkan fikiran orang serabut macam dia ni memang banyak masalah..dia pun duduk mengadap kolam air memang seronok duduk situ. sambil dia terpikir-pikir kenapa nasib selalu tak menyebelahi dia kenapa hidup dia tunggang langgang..kalau nak cakap dia ni memang kesian sebenarnya nasib tak baik datang menimpa-nimpa tapi dia senang sedar setiap dugaan ada hikmahnya..tuhan nak dia selalu mengingatkan kite supaya selalu ingat kat Allah dia pasti akan tolong..yang senang nya chibi ni dia mudah muhasabah diri dia..jadi masa untu kdia bersedih memang singkat kejap aja dia dah boleh ketawa balik..ubat dia tu la berangan..dia ni cita nak lebat demand orangnya tapi yeke??.. hurm tengok macam jauh paganga dari api...dia suka cakap kat orang dia nak cari laki yang kaya tak ada keta besar susah nak pandang nak yang hensem aje perghh..hai tak leh nak kalah..kita dengar macam poyo je kan minah ni tapi kalau kita dah kenal dia baru kita tau macam mana dia sebenarnya..tak sama macam apa yang dia cakap..tapi manusia biasa la suka menilai dari luaran..agaknya tu juga lah kenapa dia tak ada pakwer lagi..huhu...be cont...

aloohaaaaa......ratu novela kembali lg...dah berkepok2 blog ratu telenovela aku ni...hukhuk tak bhan nak isi tu yg benti lme tu....key tp arini aku akan sambung...sekian lamanye....klu aku tnya korang agak-agak korang ratu telenovela ni dh ada ke belum?....haaa yang spesel nye tat...ta..da..da..jeng..jeng..jeng...at last she still have nobody babe.....mcm lagu wondergirls tu...i want no body...nobody but u....lalaalalalala.....eh myanyi dh plak....ha mcm lagu tu la....agak2 korg kenapa la bleh jd mcmni?..klu org len ni dh bpe kali salin psagan bgknru dia habuk pun tara.....hurm abes caner nak ada kalau keje berangan tak sudah2...beragan sgt laa ingt real sgt la tu angan2 dia tu....adoii penin pale tau....kalau aritu dia gi jalan2 sendiri la ni....dia lebih suka berimaginasi sendri tgok ni sumer pengaruh2 filem magika ni...adhh parah-parah....tp ape pun imaginasi dia atau pun dia wat kan...tema dia tetap tak lari la kalau jejaka idaman dia tu bukan mcm artis korea punye tema...uiii jauh budak ni....tak padan dgn dia punye kelam kabut...gigi jogang satu...serabut blum lg dgn pelupa dia tu ehh nak demand sgt2....weii ko jgn pndag rendah kt aku tau...sekurg2nye aku ade..ko?..ade?...huh c da leg....hurm arini dia telah menonton 2 drama korea full house dgn he's beautifull.....jd ratu kite ni pun ape lg mula lah masuk ke alam dia dh.....dgn menonton penuh feel...bnda tk lawa pun jd lawak alaahaaiiii kecoh jer..efek dri pada cerita tu dia telah mula mlupakan diri dia...sebb dia ingt oppa2 dia tu dah dlm genggaman dia agknye....hurmm tak banyak aku boleh kogsi arini pasl ratu telenovela kite pasal dia skang dah sush nak merayap dan beragan sndri...dia lebeh tertumpu pd last semester dia...dan yg plig pntig pd perasaan toucig dia..al mklum mangsa pisang berbuah dua kali..tp bukn dua kali ni berulang2 sgt siannn dia...ok cntinue lg key...

Selasa, 28 September 2010

fuhhh....

alohhaaa....pekabar sume lme dah tk raip cuti jap r busy raya...almaklum semngat raya nak2 taun ni sume kene wat sendri mak dah tua..adik bradik yg len hilang di mata dunia haha.....rindu gile nak menaip...ade je halangan....bru arini berpeluang on9 blik.....lg pun sejak kebelakgan ni aku punyer kepala semacam siket la serabutnye...mcm2 hal....byak bnda yang berlaku dalam hidup aku...hal biasa la trademark cite aku kan ragam manusia...semakin lama aku semakin di dedahkan dengan bermacam2 peel manusia skang ni...dan semakin lama gak aku dapat rasa aku semakin takut dengan keadaan dunia dan manusia....aku harap aku mempunyai hati yang kuat tuk semakin matang dan matang dan tidak melakukan perkara yang sama..nak jadi sempurna tak mungkin terjadi tp sekurang2 nya aku nak berusaha....kalau iman tak kuat akal tak berguna memang aku leh sesat bila aku terdedah dengan sifat2 semulajadi mnusia yang sepatutnye indah tp sayang kita salah menafsir nya dalam tingkah laku...tp alhamdulillah sekurang2 nya aku di beri peluang dengan pengalamn2 begini....dan aku di beri pemikiran dan fokus yang teliti dalam hal ni sedangkan aku seorg yang lali tp dalam hal mcmni aku mudah nampak...aku harap aku kekal dengan anugerah tuhan ni supaya aku lebih sentiasa beringt dan bermuhasabah diri.....kat sini aku pernah terlihat satu kes...di mana kisah seorang ibu seolah2 di perbodohkan anak2 sendri....aku sedih dengan cerita ni kenapa ada manusia tergamak melakukannya...cuba korangkan fkirkan dengan membayangkan keadaan korang...korang rasa seorang ibu wajarkah di hukum dan persalahkan sekiranya ibu kita melakukan perkara yang syirik kerana punca dan salah dri sikap anak2 / diri kite sndri.....lupa ke kita sesungguhnya syurga itu di bwah tapak kaki ibu lebeh2 lg pd yang lelaki...dayus la sekiranya seorg anak lelaki ikut kata si isteri sehingga lupa tagungjawab terhadap ibu dan derhaka jugalah ia...pesan dengan tak perasan jer...lupa ker kite siapa yang melahirkan kite di dunia ni....lupa kah kite siap yang bertungkus lumus sagup tersekse sagup tk makan demi memberi kite mkan dan membesarkan kite dengan sempurna.....lupa kah kite akan tagugjawab kite pada mereka bila kite dah besar....kita pasti ker yang anak perempuan ni...lepas kahwin dah tk de tagungjawab lagsung terhadap orang tua?????...buruk2 kelakuan mereka pada kita punca adalah dari diri kite sendri yang tk pernah memikirkan perasaan orang tua kita ape kemahuan mereka....kite seolah2 lupa selepas bebas dri perhtian mereka kite  sangka kite dah tk de tagungjawab...kat mana perginya perikmanusiaan kite2 yg perempuan akan merasai jugak bagaimana sakitnye nak melhirkan seorang anak...seperti ibu kite melahirkan kite..tapi kenapa kite sush nak ingt akan pengorbanan org tua kite dalam khidupan kite...ingat setiap keberkatan dan kebahgiaan hidup semua bergantung pada keredhaan org tua kita...gaji besar mne pun lau orang tua kite sentiasa berkecil hati dan tidak redha akn dri kita tuhan takkan permudahkan jaln hidup kita...astaghfirullah ya Allah jauhkan lah sikap2 ini dri hidup ku....renung2kan lah....orang tua tk pernah salah...setiap ape pun perbuatan nya pasti punca...janglah kite mudah menghukum mereka adalah orang tua kite...ibu adalah jalan kebahagiaan kite...lau tk de ibu tak de lah kite di muka bumi ini...tak meraslah kite berkeluarga tak merasa lah kite segala apa yg kita dapatkan sekarang ni....fuhhhhhhhhh....ikutkan byak yg aku nak kogsikan pe yg aku rse tp tkut berbelit ayat....ckuplah sekadar berkongsi tuk beringat.....sedihh laa.....camner seandainye berlaku pada kite takuttnyaaa....

hurm....key buang kesedihan cri keseronokan jap hilangkan duka...raya aritu aku byak braya ikut mak aku...tapi dah besar2 ni sush nau nak dpt wet raya...hukhuk...

arghhh tak mukin aku mampu membuang kesedihan aku....mne lagi aku nak mengadu.....siapa yg mampu menolong dri aku...aku sendri jer sebenarnya....waaaaaa sedih tk terkata...aku serabut di saat aku kesusahan aku ihlang tmpat bergantung....adakah aku memg tk berguna....aku ni myushakan je dia agaknye..ya tuhan jauhkan la aku dri bisikan syaitan yg durjana....

Isnin, 6 September 2010

kenapa aku ni....

helopp.....bosan la arini....kenapa tah mungkin sebb aku demam kot..nak raya2 ade ke demam pe brang.....tp tu la hkikatnyer aku dah terdemam....dan aku kini dlm keadaan bad mood...ntah kenapa aku rse kan yg dri aku dah tk boleh nak berpura2 ceria mcm dlu walaupun aku dlm msalah...klu sebelum ni aku seorang yg pling mudah setel maslah nothing is personal..but now ak pun tk tau pe kategori aku skang...mcm2 ade dlm kepala ni...satu pun aku tk leh nak setel.....berserabut...aku rse aku berdiri seorg di kala ini...cewHH AYT SKEMA....huhu.....hurmm ye la klu org len mber yg tmpat mgadu mslah ade yg time hepi ade...mcm aku ni...mber tuk sume tu tk de wat mse ni....aku ade gak kwan steady tp dia tak sesuai kot tuk kau cite kan msalah aku skang....sebb ini berkaitan mslah leluarga....aku pun tak tau lah bnda yg kite tk sagka kan....aku sagka kan aku lah yg pling bhagia ramai adik bradik best...mak ade...ayah jer tk de tu jer kekuragan yg aku ingt fmily kitorang ade...tp bile aku makin besar mkin nmpak segla2 nye aku rse aku tak leh nak truskan...aku pun bukan ank yg baik atau adik yg baik...tp skurang2nyer smpi kt ctu je...aku berusaha nk jd yg terbaik...tp diorg tk nmpak pun aku......hurmm klu la aku ni tk de iman mesti aku dah memberontak...bru aku pham mcm ne budak2 zaman skang mudah sgt rosak akhlaknye.....ni jugak lah ragam manusia drah dging sndri pun leh jd malsah dlm kepala....hurm aku juga kesunyian....kenapa yer??...pe la nasib aku sebenarnya....sedihhh nye rse hati ni...kat spe mmpu aku mengadu....????...

Jumaat, 3 September 2010

aku kini di desa tercinta sudah

haluu......aku kini sudah berada dirumah...2 hari tak update ade hal la....hari ni aku toching cket la npe tah hati aku tak tenteram....tp sebelum tu aku nak kongsi citer mse aku kua ngn dak kelas aku reramai tu...perghh yg ikut wat jhat mmg hapening giler kitorang ikut pintu blakang wat mcm tk wujud ker pak garng nak kua2 nak msuk2 huhu....tp memg best kenagan yg tercipta memory 1 sept 2010 with dpik b...wlupun tak korum tk pe la mne yg ade jerk....kitorang lari awl cadang nak kua kul 5 or 6 mcmtu..sekali tibe2 ade pengumuman semua wajib gi masjid ade majlis khatam al-quran...aku lak ketua rumah lg la wajib pegi...tp aku tk peduli aku pun nekad meghubungi semua dak2 kelas aku tukar rancagan kite chow awl!!!...4.45 kitorang kua awl tu nak tunggu buka hahah...jd aku pun mgajak la dak2 kelas aku ni mlepak kat tepi pntai yg berdekatan snap2 gmbar aku plak punyer minat dlm snap mnyenap ni hihi.....tapi memg syok wal hal...kitorang ni ikutkan satu kelas selalu ade je yg tk kena ye la rmai kan jd mcm2 ragam mcm2 budaya mcm2 peel DLL....tp alhamdulillah la...waktu tak de plak yg nak wat mke atau bermasam semuanye berjalan ngn lancar....tanks guys....love u allZ...

tapi sayang selepas bebrapa hari pogem tu berlagsung...tibe2 aku di kejutkan dgn satu lagi gosip...peragai org ni kan sush nak jagka...tp sungguh2 tak ku myagka...kenapa di dalam dunia serba moden skang ni msih lg ade org yg berhati pekung mcmtu....yela aku di gemburkan dgn citer kawan kitorang ni menikam kawan beknyer sendri bnda tak ptut di ckp dia ckp....agak nyer mmg hati dia tu suker tgok kwan2 dia di benci org kot..klu yer pun nak degki tgok2 la org...ni degki ngn org yg dah byak berjasa kat dia...apa pendapat korang tentang org mcm ni..??...aku yg tgok kesian pun ade...sedih pun ade sebab dia tu mcm tak wujud perasaan kasih atau sayang terhadap kawan sendri.....ngn cople bukan men duk syg2 tp tk bwak hasil pun...tp ngn kwan yg byak berkogsi suka duka ni di tikam dri belakang....ape la yang korang dapat memporak-perandakan hubngan silaturahim org??...cuba kobar cket...korang rse sronok ke dpt wt bnda yg aku rse sikap yg pling hina la bg kite makhluk yg berakal dan mempunyai hati mcm kite ni....giler tul....ape2 pun aku harap dia sedar dan kembalilah kepagkal jalan..kiter dah sem akhir tk perlu gaduh2 tk kisH LA NGN SPE PUN...PERAGAI KITE NI KENE LA JGER....pagai bruk ni wat malu kaum jer tau...lg satu tk der pekdah pun meghancurkan silaturrahim sesama insan...sayangilah sesama makhluk lebeh2 lg segala makhluk yg meragkumi di bumi ini....haii....yang aku ni pe cer lak yg terbaru..???...hurmariniaku cume masyukk dapat blik kg nek keta api dan aku berjumpa ngn seorg insan yg sedap mate mamndang untuk aku pandang haha...sory la aku ni memg mte keranjang cket tp peragai tk er mte jer..tk leh lari dri melihat bnda yg indah2 huhuhu....tp syg smpi kat komuter seremban dia tk msuk plak pintu yg aku msuk hihi mlu nyer....tp sebenarye aku tgok mke dia sebiji mcm mber aku..tp mber aku org jb takkan dia kat cni kot erk....hwaaaaa......ngatok r...cam bese bro....gile penat so be continued giler ngatok r...

Selasa, 31 Ogos 2010

berbuka puasa bersama rakan2

hurm arini....sedih hati aku...mcm2 citer aku dpat tau psal mber aku sendri bwak citer pasl dri aku kat merata org...aku ni tk de la bek sgt sme jer dua kali lima kot...tp aku tk pernah la tergamak nak berciter hal dia plak kt org len wlupun tnpa aku yg mcerite sndri tp org lain pun mmg tau sndri dah sifat dia tu...tp aku kawan ngn dia aikhlas la..tk de pun niat nak time wat sush jer aku cri dia takkk pun sush senag ke aku tk kisah nk bkwan ngn dia tp asl dia wat aku cmni er..aku tak tau nak mrah ker .nak terharu ker nak sdih ker pasal aku tk kisah sebb aku berkawan ngn dia aku tau dah ni risiko nye..tp klu dah mbrukkan aku tu mcm tak terover lak kan hurmm...aku pun tak pernah berniat nak cite pasl dia..ak simpan jer dlm ati aku ni tp aku ni pun mnusia biasa jugak...haii la badan tu lumrah hidup ni mcm2 sgt ragam orang skang...nak mrah pun kite sume serupa jer...tp sekali sekala cube laa bg aku ni merasa yg aku ni pernah la jd kawan baik sekejap..sekejap pun jd laaa...jhat nau gak nye aku ni....berkwan slaah tk berkawan salah...ape lg aku nak wat...aku sagup kenalkan dia kat abg aku sebb aku tetap yakin msti ade yg baik kat dia ni takkan lah sumenye truk sgt mcm yg org selalu ckp...aku ttap yakin nak letakkan 80% kpercyaan kat dia sebb pkir mber nye pasal...ehh tp dia tetap jgak ngn peragai dia tu...aku tgok org cmni kesian tau...aku nak tolong tp tak tau caner...aku yg tak bape nak cmpur hal org ni pun tak baper slese sgt hidup lagi2 tkut org bnci kite...nnti kene sumpah seranah pndek umur aku tk pasal2...tp dia thap keyakinan diri dia tu tinggi sgt smpi tk peduli lagsung dah pe org pkir pasl dri dia...ya Allah pe la aku nak wat supaya aku dpt tgok kwan aku sorang ni dpat merasa sronok hidup ni bila ramai org suke kite doakan yg baik2 jer tuk kita....
ape-pun tu sume tak menjatuhkan semgat aku...aku harap kebenran brada di pihak aku...asl kan aku tak wat bnda2 yg org ckp tu dah la...wat pe kite nak mlatah ye tak...cewahhh ayt artis tu...melodiii..hikhik...kembali ceria semula dont sad2...biakan la...pgajaran tuk aku...nme pun mnusia mcm2 hal nyer...kan..kan..kan...huhu ape yg seronok sgt bg aku arini iyer la aku dan rakan2 sekelas ku akan membuat perkara yg baik dan sket jhat...kitorang sume akan berbuka puasa beramai2 di lua....huhu bestnyer arap2 segalanye berjln ngn lancar...nak save in memory ni...yela pas abes year study ni kompem2 la msing2 tak kenal sedara dah...kelaurga kontrak jer biasanye....yg penting memori tu kene ade...tp yg masalhnye...skang ni kolej aku yg mgada2 plak...dan2 tak leh nak berbuka kat luar dah last2 time cmni....bg la kitorag ketengagan sket mse nak berkawan2 wat kenagan....ni tak kurung kitora dah mcm ank lmbu dduk dlm kandang giler per stress tau tak...disebab kan stress kitorang dah tahap melampau dengan ini saya selaku ketua kepada kerja2 jhat ini.....aku telah mghasut budak2 pp supaya fly sahaja klua....niat kitorang baik tp disekat jd kami akan wat perkara jhat ats khendak pihak atasan....padan mke...YA ALLAH selamatkan lah kami....niat kami nak mengeratkan silaturahim tk der buat bnda2 tak bek pun sbelum isyak kami blik....adushh lau la diorg ni pham....huish tak sabar2 rasa....aku ni bab sahabat2 kawan2 ni ak usgt snstif sket....slepas kluarge yg kedua adalah sahabat bg hidup aku....pkwer2 tu belakang..tp lau dah jd suami serta merta aku nekkan pagkat dia no 1 lg dri kluarge aku sndri..sebb tu mmg tmpat dia...cmtu nanti aku nak cite la plak pe mkner sahabat dan kepntigannyer dalam idup aku.....so be continued.....

cikgu kaunseling yg tak diiktiraf huhu

haii i,m back after 4 long hour...hihi....nak citer sket jer ni....tadi aku bebuka puasa makan besar punyer bergabung dengan jiran depan umah arini rezeki memg berbaloi2 alhamdulillah....aminn moga2 kekal la rezeki aku mcmni sntiasa....amin lg sekali...arini mkn sedap sgt sampai senak2 perut aku...tp tetap menten gi teraweh walaupun berkeadaan lemau huhu tp tu la nikmatnyer pun pas bulan ramadhan tak de dah nmenyer teraweh dan berbuka...pas ramadhan masing2 sorok mknan punyer itu sudah mnjadi kewajiapn kite sabagai hmba Allah yang dhaif ni..hihihi tak gitu...pape pun selepas kletihan kekenyagan aku di uji lagi dengan tibe2 ramai lak wartawan yg tk diiktiraf dtang mengintebiu aku untuk memberi cadangan untuk membantu mereka punyer asimnet adik2 junior kan sian lak tak di tolong tp fakta aku ni bukan leh pki sgt...tk pe yg penting niat tu ikhlas dari tak btul pun leh jd btul tak percya tgok la nnti...pe kata korang pun cube..lau menjadi korang yg bangga lau tak jadi kite malu la dengan pnuh bergaya....tak cukup adik junior mntak idea stg la dak uma sebelah mntak jar cre pngiraan tuk subjek KAEDAH PENYELIDIKAN ini mmg dasat aku yg tk reti ni ngn gaya aku yg ala2 reti konon..tk reti2 pun aku boleh jd reti...tu la aku kata yg penting niat tu ikhlas kene ada....fuhh memg best mlm ni...tp lau slah jwapan tu mmpus aku...tp rsenye tak lah slah sgt..btul jer..mmg tu jer yg lec aku ajar...yakin pada diri....chaiyokkk babeh...hwaiting..!!!!!huhu....lani mlm aku tak tau la nak tidur ke tak nak...sebb nak kene studi ni...tk studi habes la aku......cri nahas....

salam pengenalan..

31 hb ogos 10,,,haii....lame dah aku tak menulis kat blog ni....mulai saat ini aku akan mule mengaktifkan diri aku untuk menulis...ya la nak wat cerpen nak menghasilkan nukilan tak pandai nak mrepek2 camni aku pandai la....hihihi..btw aku rse life aku sekarang lebih bermakna semakin hari aku rasa semakin berbaloi2 lebih boleh berfikir secara rasional senang kata lebih matang la dripada dulu....mungkin ni lah hikmah aku di beri rasa dari Allah untuk memilih kos kaunseling sebagai jalan seterusnya dalam hidup aku...bidang ni pun tak lari jugak dari cita-cita aku yang asal di mana aku ingin menjadi seorang doktor sebb aku ni suke nak tolong orang aku tak suke nak tengok orang sedih...tapi tu la beragan2 ajer aku ni usahanya tak de...huhu sekolah bukan main berlambak aku sekolah...aku rasa budak setan si akashah tu pun tk sesetan aku la..hahaha....ye la mna tak nye..sekolah samapi 7 buah sekolah tuk habiskan tingkatan 5 jer tu...tapi tak de la pandai mna result hancus...tp tu sume kisah lama...aku dah ok skang dah cool...bijak tu ade dah la sket2...leh la nak cover blik bodoh2 alang aku yg dulu tu kan....dulu seribu kali penyesalan aku tak ikut kawan2 aku yg lain tu...tp skang aku lebeh bersyukur sebab aku adalah aku dan segala keputusan aku tak seburuk yg aku sangka kan...tp yang smenye aku ngn dulu ia lah s=aku seorang yg perepek ( perosak bhasa juga adalah aku)..hihi, prepek tu ialah sme mkne ngn org yg pling expert merapu....by the way...wat mse ni aku nak cite lu life aku tuk tahun ni...sebb tu je yg aku ingt....

aku ni sebenarnye tak de cite2 yg khusus dalam idup aku sebab apa yg aku nak ialah aku nak wat sume bnda yang aku rse aku boleh kalau tak boleh tu aku nak jgak samapi boleh...tau tau wat2 tau sudahh kan....mcm dunia masa kini aku ialah.....tak de pape sbenarnye...kuikui lek lu jgn tensen nnti cepat tua....aku ni sedang mencari cinta sejati sebenarnya kuikui malu la plak rse...tp pada yang sama aku ni juga seorng yang penyah cinta...cam ner tu....aku pun tak tau la apa yg aku nak sebenarnya...sush kan jd org cam aku ni..interpersonal...yela aku pun nak yg camtu camni tp kadang2 yang dtg tu ade yg kene ngn cterasa tp dia lak tk nak kt aku tau la aku ni tak cntik....tp yg aku tak de feel tu nak plak kt aku cner tu..??..hurmm contoh la ak unak citer kat cni ade la sorang mamat ni aku kawan-kawan jer ngn dia sebb dia bex mber aku...dah tu agk nye aku ni bek sgt kot..ade plak dia sagkut kat aku...aku mmg tak leh nak gi msalahnyer....ngn msalah dia tu ex mber aku satu hal..satu hal lagi aku pun tk bape ok ngn gaya dia tu...lagi satu hal lagi ati aku dah tertutp la...nak wat cner sian2 gak tp takkan nak trime dia sebb kesian kan...yang sorang ni pulak bgus2 dah tapi biadap sgt lak pagai dia tu...dia dah kopak sket pintu ati aku pastu dia blah mcmtu jerk..oi spe nak gnti rugi pintu ati aku yg dah rosak ni...haram tol pagai tu la ragam manusia ni mcm2 kadang2 aku tergelak sendri gak tgok nsib aku ni..aku ckp mamat ni biadap sebb ape tau dia dah wat aku tagkap leleh...mcm2 dia wat bnda yg aku ske...contoh nyer dia menyayi kan ak usebuah lagi bersme gitar perghh aku mmg mudah cair ngn mamat yg camtu...tk cukup tu dia men kan aku piano...bg ayat2 tp ayat tu aku tk cair la..ak utk pndai nak mhyati huhu...pastu dan2 dia jmpe aku kt cfe aku pun ngn sgaja tidak berdandan sesempoi mukin sje nak test...aku tau aku ni kdang2 tk de r huduh sgt klu kene ngn gaya nye...tp mls la wat nk melaran kan nnti org ske kite sebb rupe plak...aku tak suke cmtu..pape pun bia mule dri hati dulu..kan...key pastu smbung td....dia dah jmpe aku tu cpt2 dia nak blik aku tau dah mainan laki ni waktu aku wat2 teberk jer muke aku...pastu semingu keudian dia mnyepi...alahaiii cmni gaya tak yah la aku pun tak hegen...hukhhuk...podahhh cit....dia pu nsbenarnye klu ikut jjur dri ati aku sebenarnyer tak de r hensem pun mke berkedut...ishh ye r mke dia cam org tua....ingt dia anak dato' adik bradik selebriti aku kesah gaknye pe de hal...aku nak bro yg sempoi2 jerk sbenarnye skali slah jmpe org daa...haa...satu hal lg yg aku heran dalam hidup aku kan...aku sgt2 pelik la nape er org yg cam ade kaitan ngn aku mesti dia nak kearah2 menjadi selebriti adoii serabut la aku.....dan kini aku didatangi seorang budak yang aku kenal dri laman sosial secra tidak sgaja....selepas aku fed up untuk mcri pasagan yg ak usndri tak mghrap sebenarnye....hurmm...aku pelik2 kitorang emel2 je tah cner leh tertukat no fon lak slepas ade satu uncident...tp tu tak mgapa fikr rasinal...aku pun just wat kawan2 jerk...memandangkan otak dia memg best giler2 gak sempoi....aku yakin aku tak jtuh hati sebb mke dia mmg market tp dia ngn aku lebeh kurang tinggi bukan taste aku tu.....aku nak kawan jer...kawan jer ok....one more KAWAN only....then msej2 mkin kerap smpi mlm bute...tp sampi satu thap dia mkin kurang msej dia kta dia bz ...lau bz dia tk pat msej aku on jerk al ia tak yer pun apesal aku nak kisah lak bukan dia pkwer aku pun kan.....tapi mkin lme mkin kerap dia tak msej ape pasl tah aku resah dan gelisah....heran la...org kta ak suke...tak mukin2 aku tak mukin ske dia jmpe pun tk pernah awl2 dia pun dah reject aku wat pe aku nak ske dia lak kan....hurmmm tp tuu laaa...citer pasal ni masihh tergntung sebb bnda ni tgah berlaku..,..camtu nanti kite sambung lagi aku pun dah kekeringan idea......so be continued wat ever story la pun...huhuhu...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA....YA ALLAHHH LAME NYE TAK MENULIS DALAM BLOG NI...SERIUSLY RINDUUU....LEPAS DAPAT TACKLE BUDAK JIRAN...